Automatyzacja
Opublikowano: 28 września 2020
Data ostatniej modyfikacji: 28 września 2020
Czas czytania: 2 min.
czyli - Dlaczego opracowanie strategii organizacji, raz na kilka lat, nie ma w dzisiejszym świecie racji bytu?
W dzisiejszych czasach biznes szybko się zmienia, aby sprostać wymaganiom rynku i zaspokoić potrzeby klientów należy usprawniać, modelować i automatyzować wszystkie działania realizowane w ramach procesów biznesowych. Automatyzacja często wiąże się z utrzymaniem i rozwojem szeroko pojętych systemów informatycznych, programów i aplikacji.
Kilka słów w teorii : Automatyzacja procesów w biznesie to narzędzie pozwalające na całkowite lub częściowe zastąpienie rozwiązaniami technologicznymi, pracy wykonywanej przez człowieka w codziennej pracy. Nowoczesna firma, która dąży do sprawnego działania, potrzebuje odpowiedniego wsparcia technologicznego przy wdrożeniu sposobów obsługi powtarzających się czynności
Ale od czego zacząć automatyzację, aby wprowadzić szereg korzyści dla firmy?
Praktyka:
- zmiany mogą być wprowadzane w każdym momencie,ponieważ wywodzą się z realnej potrzeby biznesu. Nie ma co czekać na z góry określone cykle kwartalne lub roczne.
- procesy muszą dotyczyć konkretnego obszaru. Warto zaplanować, jakie dziedziny lub działy mogą zostać objęte automatyzacją. Analiza pomoże zdiagnozować miejsca, w których pracownik traci najwięcej czasu np. powtarzając daną czynność, którą mógłby wykonywać dedykowany program.
- automatyzacja zawsze wykonywana jest w jakimś celu. Warto założyć co chcemy osiągnąć automatyzując dany proces. Może to być odciążenie pracownika, co poprawi jego zadowolenie i komfort pracy. Może być to oszczędność czasu, która przełoży się na zadowolenie klienta i poprawę jakości biznesu.
- warto zapoznać się z różnymi modelami biznesowymi i zaaplikować je do własnej firmy. Z dobrego modelu biznesowego możemy wywnioskować dużo cennych informacji, ucząc się na błędach własnych i wprowadzając zmiany związane z automatyzacją.
Co zyskasz automatyzując procesy biznesowe ?
Przyśpieszony czas reakcji
Ciągły i nieprzerywalny dostęp do danych i złożonych procesów
Ograniczenie błędów ludzkich
Identyfikacja słabych punktów systemu, monitoring i raportowanie zdarzeń
Poprawa jakości usług
Poprawienie doświadczeń Twoich klientów jak i pracowników
Zwiększona wydajność
Ograniczenie kosztów pracy i ograniczenie zadań manualnych do minimum
Sprawdź szczegóły w naszej ofercie automatyzacji.