Lean Six Sigma
Opublikowano: 18 września 2020
Data ostatniej modyfikacji: 18 września 2020
Czas czytania: 2 min.
Cytat "Lean Six Sigma to oparta na faktach, oraz danych filozofia doskonalenia, która zapobiega powstawaniu defektów produktu poprzez wykrywanie ich i ciągle doskonalenie procesów. Zapewnia satysfakcję klientów i skupia się na efekcie końcowym (produkcie finalnym) zmniejszając zmienność procesu, marnotrawstwo i czas cyklu, jednocześnie promując korzystanie ze standaryzacji i przepływu pracy, tworząc w ten sposób przewagę konkurencyjną. Ma zastosowanie wszędzie, gdzie procesy cechują się brakiem powtarzalności oraz tam gdzie istnieje marnotrawstwo. Według tej filozofii każdy pracownik powinien być zaangażowany w przebieg oraz doskonalenie procesu." z https://mfiles.pl/pl/index.php/Lean_Six_Sigma
Six Sigma to:
- Koncentracja na Kliencie – skupianie się na potrzebach i satysfakcji klienta,
- Filozofia Zarządzania Biznesem – ukierunkowanie na procesy, a nie na struktury,
- Omiarowanie Procesów i Miara Jakości – zarządzanie na podstawie danych, a nie przypuszczeń,
- Proces Ciągłego Usprawniania – usystematyzowana metoda projektowania i poprawy produktu czy usługi, zaangażowanie w ciągłe usprawnianie, myślenie projektowe,
- Katalizator Zmian w Kulturze Pracy – zaangażowanie najwyższego kierownictwa i załogi w zmiany, komunikacja językiem jakościowym.
Lean to eliminowanie strat i wszystkich czynności procesowych, które nie przynoszą wartości dodanej dla klienta. To strategia, filozofia oraz sposób patrzenia na procesy operacyjne.
Rezultaty lean sprowadzają się do:
- Redukcji czasu procesu (przygotowanie produktu/usługi i produkcja/dostarczenie usługi),
- Wzrostu jakości,
- Redukcji kosztów i zapasów,
- Wzrostu potencjału,
- Poprawy obsługi klienta,
- Dużego zaangażowania pracowników w zmiany, poczucie odpowiedzialności za procesy,
- Poprawy finansowych wskaźników zwrotu.

W biznesie często mówi się o dążeniu do najwyższej jakości. Nic w tym dziwnego, gdyż wszyscy jako konsumenci oczekujemy najwyższej jakości produktów, które nabywamy, i usług, z których korzystamy. Dlatego zapraszamy do współpracy.