Lean Six Sigma

Opublikowano: 18 września 2020

Data ostatniej modyfikacji: 18 września 2020

Czas czytania: 2 min.

Cytat "Lean Six Sigma to oparta na faktach, oraz danych filozofia doskonalenia, która zapobiega powstawaniu defektów produktu poprzez wykrywanie ich i ciągle doskonalenie procesów. Zapewnia satysfakcję klientów i skupia się na efekcie końcowym (produkcie finalnym) zmniejszając zmienność procesu, marnotrawstwo i czas cyklu, jednocześnie promując korzystanie ze standaryzacji i przepływu pracy, tworząc w ten sposób przewagę konkurencyjną. Ma zastosowanie wszędzie, gdzie procesy cechują się brakiem powtarzalności oraz tam gdzie istnieje marnotrawstwo. Według tej filozofii każdy pracownik powinien być zaangażowany w przebieg oraz doskonalenie procesu." z https://mfiles.pl/pl/index.php/Lean_Six_Sigma

Six Sigma to:

  • Koncentracja na Kliencie – skupianie się na potrzebach i satysfakcji klienta,
  • Filozofia Zarządzania Biznesem – ukierunkowanie na procesy, a nie na struktury,
  • Omiarowanie Procesów i Miara Jakości – zarządzanie na podstawie danych, a nie przypuszczeń,
  • Proces Ciągłego Usprawniania – usystematyzowana metoda projektowania i poprawy produktu czy usługi, zaangażowanie w ciągłe usprawnianie, myślenie projektowe,
  • Katalizator Zmian w Kulturze Pracy – zaangażowanie najwyższego kierownictwa i załogi w zmiany, komunikacja językiem jakościowym.

Lean to eliminowanie strat i wszystkich czynności procesowych, które nie przynoszą wartości dodanej dla klienta. To strategia, filozofia oraz sposób patrzenia na procesy operacyjne.

Rezultaty lean sprowadzają się do:

  • Redukcji czasu procesu (przygotowanie produktu/usługi i produkcja/dostarczenie usługi),
  • Wzrostu jakości,
  • Redukcji kosztów i zapasów,
  • Wzrostu potencjału,
  • Poprawy obsługi klienta,
  • Dużego zaangażowania pracowników w zmiany, poczucie odpowiedzialności za procesy,
  • Poprawy finansowych wskaźników zwrotu.
Certyfikat Lean Six Sigma pozyskany w procesie współpracy z DXC.

W biznesie często mówi się o dążeniu do najwyższej jakości. Nic w tym dziwnego, gdyż wszyscy jako konsumenci oczekujemy najwyższej jakości produktów, które nabywamy, i usług, z których korzystamy. Dlatego zapraszamy do współpracy.