Agregacja danych

Opublikowano: 21 września 2020

Data ostatniej modyfikacji: 22 sierpnia 2024

Czas czytania: 2 min.

Agregacja danych jest procesem gromadzenia danych i przedstawiania ich w ustrukturyzowanej postaci do późniejszego ich procesowania.
Dane te mogą być gromadzone z wielu źródeł z ogólnym zamiarem połączenia ich w jedną strukturę potrzebną do specjalistycznych analiz.
Agregacja danych jest przydatna w bardzo szerokim zakresie, od decyzji finansowych lub strategii biznesowej po produkty, ceny, operacji i strategii marketingowej.

Dane z jakich dziedzin można agregować?

E-commerce / handel detaliczny

Aby odnieść sukces w handlu elektronicznym i handlu detalicznym, niezbędne jest ciągłe badanie konkurencji. Firmy muszą wiedzieć, czy swoja aktualna oferta jest lepsza od konkurencji dlatego gromadzą aktualne informacje o ofercie produktów, promocjach i cenach ich konkurentów. W przypadku ręcznego gromadzenie takich informacji proces jest czasochłonny i sprawia dużo problemów ponieważ trudno jest uzyskać kompletne informacje potrzebne później do analizy jak i zapewnić że będą aktualne.

Biznes

Firmy często zbierają dane o klientach i osobach odwiedzających stronę. W tym przypadku zagregowane dane mogły by obejmować statystyki dotyczące zachowań klientów lub wskaźników demograficznych. Takie dane mogą zostać wykorzystywane przez:

  • dział marketingu do spersonalizowania wiadomości czy ofert, zwiększenia UX i poprawy doświadczeniach użytkownika,
  • dział rozwoju produktu, do określenia które produkty odnoszą sukces, a które nie,
  • kierownictwo firmy i/lub dział finansowy do pomocy w określeniu budżet na strategie marketingowe lub strategie rozwoju produktu.
Finanse i inwestycje

Firmy w coraz większym stopniu opierają swoje rekomendacje na alternatywnych źródłach danych.
Firmy finansowe mogą wykorzystywać agregację do gromadzenia treści artykułów oraz wykorzystywać je do analiz predykcyjnych, wyszukiwania trendów, wydarzeń i zmieniających się poglądów, które mogą mieć wpływ na finanse firm i produktów, które śledzą.
Inwestorzy muszą być na bieżąco z trendami finansowymi branży dlatego spora część tych danych pochodzi z serwisów informacyjnych. Dosłownie z setek serwisów informacyjnych, ręczne zbieranie czy przeglądanie takich informacji jest bardzo czasochłonne i kosztowne.

Branża turystyczna

Konkurencja w branży turystycznej jest zaciekła a wykorzystanie danych o konkurencji lub ich ofercie może mieć bardzo duże znaczenie strategiczne. Monitorowanie cen ofert, badania konkurencji, zdobywanie informacji rynkowych, analizę nastrojów klientów oraz ciągłe gromadzenie i uaktualnianie opisów usług. Firmy turystyczne muszą nadążać za stale zmieniającymi się warunkami podróży i/lub dostępnością nieruchomości. Muszą również wiedzieć, które miejsca docelowe są popularne i do jakich odbiorców powinni kierować swoje oferty podróży. Dane potrzebne do uzyskania tych informacji są rozproszone w wielu serwisach, co utrudnia ich ręczne gromadzenie.

Jak efektywnie agregować dane?

Rozwiązaniem problemu czasochłonnej eksploracji danych może być nasza usługa agregacji danych pozwalająca wyodrębniać dane z dowolnej strony internetowej, do której Twoja firma ma dotrzeć i do której ma dostęp. Zastosowana odpowiednio może skrócić czas potrzebny do agregacji danych, zwiększyć dokładność poprzez wyeliminowanie błędu ludzkiego w procesie agregacji danych - wszystko to z naszą stałą kontrolą jakości w celu zapewnienia najlepszej dokładności usługi.

Skontaktuj się z nami, aby omówić, w jaki sposób integracja danych internetowych może wpłynąć na przepływ pracy w Twojej organizacji.

    TAGI: data aggregation services, web scrapping, web data extraction, web data scrapping, web data mining, data capture, email scrapping.